نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 99

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری شامل دو بازه زمانی مختلف برای مرحله اولیه اعلام نتایج و مرحله نهایی اعلام نتایج است:

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری: نتایج اولیه کنکور سراسری سالانه در مردادماه توسط سایت سازمان سنجش اعلام می‌شد. امسال به دلیل تأخیر ایجاد شده در برگزاری آزمون سراسری، نتایج اولیه کنکور سراسری در 30 شهریورماه اعلام شد. در اولین مرحله از اعلام نتایج کنکور سراسری، رتبه هر داوطلب با توجه به عملکرد او در آزمون سراسری مشخص می‌شود. هر داوطلب متناسب با رتبه‌ای که به دست می‌آورد، می‌تواند اقدام به انتخاب رشته کند. وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلبان برای هر دانشگاه از جمله دوره‌های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه آزاد، در این مرحله تعیین می‌شود.
  • زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری: نتایج نهایی کنکور سراسری برای داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. در این مرحله نتایج به طور معمول در اواخر شهریورماه اعلام می‌شد. امسال با توجه به تأخیر ایجاد شده در برگزاری آزمون سراسری، نتایج نهایی کنکور سراسری نیز با تأخیر و در اوایل آبان ماه اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، به طور حتم در مرحله نهایی پذیرش نمی‌شوند. سنجش و پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌های مختلف با توجه به رتبه اکتسابی هر داوطلب و اولویت‌بندی رشته‌ها در مرحله انتخاب رشته انجام می‌گیرد.

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99 | نتایج اولیه

آزمون کنکور سراسری برای دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه آزاد به طور مشترک برگزار می‌شود. از همین رو نتایج این آزمون برای تمام دانشگاه‌ها نیز به طور مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور شامل مراحل زیر است:

  • گام 1: نتایج آزمون کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می‌شود. بدین ترتیب برای دریافت نتیجه آزمون سراسری، در گام اول می ­بایست به این سایت مراجعه کرد.
  • گام 2: در گام بعدی پس از ورود به سایت سازمان سنجش، نوبت به انتخاب گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت می رسد.

 

  • گام 3: با ورود به بخش سراسری و با انتخاب گزینه ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول کنکور سراسری ” شرایط ورود به سامانه برای داوطلب فراهم خواهد شد.

 

  • گام 4: داوطلبان برای ورود به سامانه اعلام نتایج مرحله اول کنکور سراسری، سه روش پیش روی خود دارند. در روش اول با در دست داشتن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد، می‌توان وارد سامانه شد. در روش دوم نیز نیاز به اطلاعاتی از جمله شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه وجود دارد. علاوه بر این، اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به سامانه با استفاده از روش سوم شامل شماره پرونده، شماره سریال و شماره شناسنامه است.

 

  • گام 5: با انتخاب هر یک از روش‌های ورود به سامانه اعلام نتایج و درج اطلاعات خواسته شده در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه‌ای در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته آنان را مشخص می‌کند.

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99 | نتایج نهایی

نتایج نهایی کنکور سراسری برای داوطلبانی قابل رؤیت است که در مرحله قبل انتخاب رشته کرده باشند. نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری به ترتیب زیر است:

مراجعه به سایت سنجش: تمام داوطلبانی که برای دوره‌های روزانه و غیر روزانه انتخاب رشته کرده‌اند، برای دریافت نتایج نهایی می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.

ورود به بخش سراسری: پس از ورود به سایت سازمان سنجش، لازم است گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت و سپس گزینه ” نتایج نهایی آزمون سراسری 99 ” را انتخاب کرد.

 

ورود به سامانه اعلام نتایج: برای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری، داوطلبان دو روش در اختیار دارند که در این مرحله می بایست یکی از این دو روش را انتخاب کنند. در روش اول داوطلب نیاز به شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و در روش دوم نیز نیاز به شماره پرونده و شماره شناسنامه دارد. بدین ترتیب با در دست داشتن هر یک از این اطلاعات می‌توان وارد سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری شد.

 

مشاهده کارنامه نهایی: در این مرحله پس از ورود به سامانه امکان دسترسی به کارنامه نهایی کنکور سراسری هر داوطلب وجود دارد. کارنامه نهایی که در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد، شامل وضعیت پذیرش نهایی داوطلب است.

مراحل پس از مشاهده نتایج کنکور سراسری

مشاهده نتایج کنکور سراسری توسط هر داوطلب، مرحله نهایی پذیرش آنان نیست. به عبارت دیگر، هر داوطلبی پس از اینکه از وضعیت پذیرش خود آگاه شد، بایستی اقدامات لازم را برای نهایی کردن پذیرش خود انجام دهند. مراحل پس از مشاهده نتایج کنکور سراسری برای دو مرحله اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری به شرح زیر است:

اقدامات لازم پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری: همانطور که گفته شد، در مرحله اول از اعلام نتایج کنکور سراسری، رتبه و وضعیت انتخاب رشته داوطلب مشخص می‌شود. داوطلبانی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می بایست در بازه زمانی تعیین شده اقدام به انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته کنکور سراسری بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و در سایت‌های مربوط به خود انجام می‌گیرد.

اقدامات لازم پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری: نتایج نهایی کنکور سراسری، تکلیف نهایی پذیرش یا مردودی داوطلبان را مشخص می‌کند. داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله از محل دانشگاه قبولی خود مطلع می‌شوند. این افراد می بایست برای تکمیل ثبت نام خود به محل دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. زمان مراجعه حضوری و نحوه تکمیل ثبت نام برای داوطلبان پذیرفته شده، از طرف دانشگاه مربوطه اعلام می‌شود. افرادی که در دوره‌های روزانه پذیرفته شوند، در صورت عدم تکمیل ثبت نام، از محرومیت یک‌ساله شرکت در کنکور سراسری برخوردار خواهند شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: